Najgorsze jeszcze przed nami

Financial Armageddon przyznaje, że najgorszy kryzys jeszcze przed nami. I cytuje raport Center on Budget and Policy Priorities:

Nie ma oznak zanikania bezprecedensowych fiskalnych problemów państwa spowodowanych najmniejszymi przychodami z podatków w tej dekadzie. Na początku roku fiskalnego w większości stanów, 1 lipca,  niezwykle duża liczba stanów nadal zmagała się z przyjęcie budżetów na rok fiskalny 2010. Większość stanów przyjęła budżety, mogąc zniwelować deficyt dzięki federalnym środkom z programu stymulacyjnego, redukcją usług… Ale te budżety już mają deficyty, ponieważ stan gospodarki spowodował, że przychody stanów zaczęły się zmniejszać. Stany będą się zmagać jeszcze przez kilka lat, by zabezpieczyć dochody potrzebne do wykonywania najważniejszych usług.

Za ten stan rzeczy Paul Krugman w zeszłą sobotę obwinił ekonomistów. Prof. Samuel Johnson z Baseline Scenario wydaje się z nim zgadzać: dziedzina ekonomii była zagrabiana przez rzesze w ciągu ostatnich dekad. Johson szydzi z ekonomistów, którym wydaje się, iż więcej rozumieją niż przeciętni ludzie.


Artykuły powiązane

Niski i zróżnicowany poziom kompetencji finansowych na świecie

Kategoria: Analizy
Definiując pojęcie kompetencji finansowych (financial literacy), warto odwołać się do podejścia zaproponowanego przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD). Jest ono bowiem na świecie powszechnie akceptowane i wykorzystywane w badaniach. Przez kompetencje finansowe należy rozumieć „kombinację świadomości, wiedzy, umiejętności, postaw i zachowań niezbędnych do podejmowania skutecznych decyzji finansowych i ostatecznego osiągania indywidualnego dobrobytu finansowego” (OECD/INFE Guidance on digital delivery of financial education, OECD 2022). Nawet z bardzo pobieżnej analizy tej definicji widać, że pojęcie kompetencji finansowych jest wielowątkowe i zawiera kilka wzajemnie uzupełniających się komponentów.
Niski i zróżnicowany poziom kompetencji finansowych na świecie

German automotive industry at a crossroads

Kategoria: Business
"If the auto industry collapses, Germany will collapse," writes Gabo Steingart emphatically in a recent article in Focus magazine. Many experts and commentators are increasingly drawing attention to the waning strength of Germany's flagship industry. German automotive has missed the electric age. Is it just a slightly longer pit-stop or is it irretrievably losing "pole position"?
German automotive industry at a crossroads